יום רביעי, 27 בפברואר 2013

למה תרמתי לפרויקט מחול של קבוצת נשים בהודו?

אז מה אתם אומרים....
מה עורר אותי לתרום, להשקיע, לתמוך בפרויקט מחול של קבוצת נשים צעירות, רקדניות,  חלקן מישראל, שמתכננות להעלות מופע מחול בשיתוף נשים מקומיות, בהודו? איך זה קרה ולמה בעצם אני מספרת לכם על זה?

אז נתחיל פשוט:  אלה הסיבות שבגללן תרמתי/ השקעתי: 
1. משום שקבלתי שתי פניות במייל, תוך שבוע,  משתי חברות שלי שאני מכירה ואוהבת.
2. משום שהייתי סקרנית ונכנסתי לאתר Headstart
3. משום שהתרשמתי מהאתר ורציתי לנסות לתרום ברשת. כן... עד היום עדיין לא תרמתי ברשת.
4. משום שאני אוהבת מחול
5. משום שאני מעריכה נשים שעושות פעולה משותפת, במיוחד שהיא חברתית.
6. משום שאני אוהבת את השילוב של יוזמה + אמנות + תרומה לקהילה.

7. משום שהיה ממש קל לתרום.


אתר לגיוס מימון ליוזמות. מזמין, שקוף וקל לשימוש HeadStart



מספיק סיבות לא?
אז הנה סיבות נוספת: לספר לחבר'ה. ז"א הזדמנות לספר לכם על חווית המשתמש שלי, על התחושה שפנו אלי  ועל חווית התרומה עצמה. ואולי גם ...לעזור לכם להכיר את כלי ה-  Crowed sourcing  ולעודד אתכם להשתמש בו.


הנה כמה תובנות שלי לגיוס כספים ותומכים ברשת, באמצעות אתרי מימון כאלה:

1. לפנות ולבקש.  הכי חשובה זו העובדה שפנו אלי. קיבלתי פניה במייל מחברות ברשת החברתית שלי. נשים שאני מכירה, אוהבת ומעריכה. נשים שהן חברות שלי. הנושא קרוב לליבן או שמכירות את היזמית מקרוב. אני סומכת עליהן. הן ספרו על היוזמה, כל אחת בדרכה. ושיתפו קישור . זה השפיע על הנכונות שלי להתעניין. אז - ממש לא מספיק לפתוח עמוד לגיוס באינטרנט. חשוב להפעיל את הרשתות החברתיות שלכם. לבקש מאנשים לשתף. (והנה , זה גם מה שאני עושה.. ואפילו לא בקשו ממני)....כל גייסי הכספים יודעים ש"לבקש" - זה הכלל הראשון בגיוס , נכון? זה הכלל הראשון גם כשמדובר בגיוס באינטרנט...

2. אתר המימון נגיש מאוד ואפילו מרהיב. הוא בעברית, ממש קל להתמצא בו, קל למצוא את ההסבר על הפרויקט, לקבל פרטי התקשרות עם היזמית. האתר מעורר אמון.

3.  להציג את הפרויקט בצורה פשוטה ובהירה. לא מספיק טקסט . סרטון טוב יהיה באמת יעיל. זה מעיד על כך שהיזמית השקיעה והיא מאמינה בפרויקט.

4. צריכים להתחבר לנושא. עבורי היה כאן שילוב שדיבר אלי: יוזמה של נשים, פרויקט קהילתי להעצמת נשים והגשמת חלום של קבוצת נשים צעירות אמניות - זה מעניין, זה מרתק, זה מספיק. תוך כדי קריאה חשבתי, אמנם, למה הן לא עושות את זה בארץ... אבל, גם העשרה עצמית זה ערך חשוב בעיניי. אז אני בעד.

5. רצוי שאמצעי ההתרמה יהיה פשוט וקל. אם אתם חושבים שתורם יקליק מליון הקלקות עד שיגיע לעמוד התרומה, או אם אתם מבקשים ממנו לשלוח המחאה, או העברה בנקאית... חישבו שוב. זה נכון בגיוס כספים בדרכים הוותיקות וזה נכון בגיוס באינטרנט.

6. תמריצים - בגיוס כזה, של יוזמות אישיות ולא של מלכ"ר,  לא מקבלים בדרך כלל אישור לצורך החזרי מס. אבל לרוב מדובר בהשקעה של סכומים קטנים וזה פחות משמעותי. לחילופין, היזמים מציעים צ'ופרים מעניינים. במקרה הזה שקד היזמת וקבוצת הרקדניות מציעות עדכונים, הקלטה של מוזיקה מהמופע , או השתתפות במופע או בחזרות ואפילו הופעה פרטית אצלכם בית. אם תשקיעו מספיק...

7. הרגשה טובה. ככה בקלות, בהקשת מקש התומכים מתחברים למשהו ערכי.  באמצעות התמיכה יש הרגשה שאנחנו עושים משהו טוב. מין אפקט כזה של השתתפות, אולי התרגשות ואפילו שביעות רצון עצמית.

תנסו את זה....

קישור לכרטיס הפרויקט. 2nd Home- India

2 תגובות:

  1. תובנות מתוך החוויה האישית - הכי הגיוני. מעניין ומועיל. תודה

    השבמחק
  2. רק לעדכן את הקוראים והקוראות כי הפרויקט מומן במלואו והוא יוצא לדרך!
    עפרה

    השבמחק