יום רביעי, 21 במרץ 2012

אזרחים עוקפים ממשלות ו- גייסי משאבים, באמצעות הרשת

טוב, חברים. ביומיים האחרונים קורה כאן משהו מדהים.
אזרחים עוקפים ממשלות. מדברים מעל הראש שלהן. שוב אנו רואים כי הרשתות החברתיות מאפשרות דיאלוג עוצמתי, מהיר וכן. לאחר שהציבור השתמש בפייסבוק להנעת מחאה חברתית ומחאה ממוקדת כנגד תאגידים, אנחנו רואים בשידור חי הפצה מהירה של מסר חברתי, שמתחילה ברשת האינטרנט, מתגברת, מקבלת תהודה ומתרחבת לאפיקי מדיה נוספים.  נראה כי גם כעת קובעי המדיניות יחשפו למסר ואולי (כך אני מקווה) לא יוכלו להתעלם ממנו.

לפני מספר ימים מעצב גרפי מתל אביב, רוני אדרי, יצא במסר גרפי לתושבים באירן. מסר של אהבה.




כן, זה נשמע תמים. אבל אנושי. הוא התחיל בפרסום בפייסבוק. אנשים הגיבו, השתתפו ושיתפו. והנה היום מעבר לחשיפה בעיתונים, באתרי החדשות הרישמיים בארץ ובחו"ל, אני רואה שהעלו בלוג בהחלט מושקע, סרטון ביו טיוב וגם - שימו לב- מתחם לגיוס תרומות.

גיוס תרומות מהיר ואינטנסיבי באמצעות הרשת
בלי להתבלבל, ישר חושבים תעכל'ס. אנשי הקמפיין השתמשו באתר Indiegogo . האתר הזה מצהיר שהוא פלטפורמה עולמית לגיוס כספים. כל בעל יוזמה יכול/ה  לפתוח ללא עלות, קמפיין התרמה באתר. מציבים  יעד כספי מוגדר בכסף ובזמן. רק לאחר שהתרומות מתחילות לזרום, היזם מחוייב להפריש אחוז מסוים מההכנסות לבעלי האתר. זה מוגדר מראש בשני ערוצים אפשריים.

תורמים ומקבלים תמורה
אפשר כמובן לתרום רק מרצון טוב ואפשר לקבל...
תמורת 5$ תקבלו חיבוק וירטואלי...
תמורת 100$ שמכם יצורף לקמפיין בליווי סלוגן שאומר שתרמתם למניעת מלחמה
תמורה 200$ לעומת זאת,תקבלו פוסטר מודפס של הקמפיין עם התמונה שלכם והסלוגן.... 



אז מסתבר שאפשר לגייס כך כסף. קצר מועד, אמנם.. מתי זה באמת  יעיל?
1. אם יש לכם חשיפה גבוהה, כמות ענקית של צופים ומתעניינים
2. אם אתם נוגעים רגשית באנשים
3. אם המסר שלכם ברור וחד
4. אם אתם אמיצים, יצירתיים וחדשניים

ואם אתם רוצים שלום ולא מלחמה. אני בעדכם.

תגובה 1: