יום ראשון, 12 בפברואר 2012

לבחור מערכת ניהול תרומות לארגון, עם NPTech


ארגונים חברתיים רבים שואלים את עצמם ואותי:  איזו מערכת לניהול תרומות מתאימה עבורנו?
החלטתי לפנות הפעם למומחים בחברת NPTech. הצוות מאיר פנים. נפגשתי עם עודד שגב, מנתח מערכות מצוות הארגון, שהקדיש לי זמן איכות ונתן מענה לשאלה: כיצד בוחרים מערכת מתאימה לניהול תורמים ותרומות בארגון? 
NPTech  הינו מיזם לפיתוח טכנולוגיות במגזר השלישי, שהוקם על ידי יד הנדיב וג'וינט ישראל,  מתוך ההבנה כי לארגוני המגזר השלישי חסרים הידע ואנשי המקצוע בתחומי הטכנולוגיה. מדובר בחברה לתועלת הציבור אשר מציעה מגוון שירותים לארגונים חברתיים:

1. מאגר מידע של עמותותגיידסטאר ישראל.מאגר מידע עם פוטנציאל אדיר. מי שעוד לא השתמש או ארגון שלא הכניס מידע על עצמו- – מוזמן בהחלט. האתר עומד לקבל מתיחת פנים בקרוב.
2. שרות להנגשת תוכנות- הכלבו - דרכו ניתן להזמין ולקבל תכנות בחינם או בהנחה –השרות הזה בשיתוף פעולה עם מייקרוסופט, סיילספורס, ריווחית.
3. ייעוץ טכנולוגי לעמותות.שרות שניתן בתשלום,לצורך כיסוי הוצאות החל"צ.

 הארגון גם מפעיל בלוג.

בתחום הייעוץ הטכנולוגי לעמותות NPTech  מציע כיום שירותים בשלוש גישות:
1. קורסים קצרים. למשל, קורס Salesforce למתחילים,  יפתח בתחילת מרץ. שימו לב.
2. הדרכות.  ליווי של איש מתוך הארגון שלכם הלוקח על עצמו את הטמעת התכנה. מס' מצומצם של שעות.
3. תהליך יעוץ , הדרכה, ליווי והטמעת תוכנות בארגון. 

השלב הראשון של הקשר עם
NPTech  הוא תהליך אפיון צרכים בתחום הטכנולוגיה. השאלות שנשאלות בתהליך זה:
- האם הארגון מעוניין ולהוט להטמיע תכנה חדשה?
- האם יש איש צוות מהעמותה שמתחייב לקחת על עצמו את ניהול הפרויקט ואת ההטמעה? נקודה קריטית.
- מה הצרכים הארגוניים בנוסף לניהול תורמים ותרומות?

בארגון קטן, או בכזה בו יהיו עד עשרה משתמשים במערכת לניהול תרומות,  תהליך האפיון קצר יחסית. העמותה מונחית בדרך כלל לפנות בבקשה לקבל  תוכנת
 ,  Saleforce שהיא מערכת CRM    מובילה בעולם, מבוססת ענן. העמותה מקבלת עשרה רישיונות חינם. סיילספורס  פיתחה מערכת ייעודית לארגונים חברתיים והיא מוגשת בעברית ומאפשרת:
א. ניהול אנשי קשר – מתנדבים, תורמים, ארגונים וספקים.
ב. ניהול הכנסות - תרומות.
למשל תדעו מה הסטטוס של התרומה מתי הוגשה בקשה, האם התקבלה או נדחתה. לכל איש קשר יש כרטיס בו מידע על היסטוריה של התרומות שלו,  מאיזה ארגון נמצא התורם ורשימת הקשרים שלו. בנוסף תדעו לזהות לאיזה יעוד נתרם הכסף. המערכת תספק גם מערך לניהול קמפיין גיוס תרומות ספציפי .
אפליקציה חינמית נוספת שניתן להשתמש בה היא מערכת לניוזלטר (ניתן לשלוח דרכה 10,000  מיילים בחינם כל חודש). עוד ועוד.

עמותות גדולות יותר, או כאלה עם צרכים מורכבים יחסית, עוברות תהליך  כזה:
א. תהליך איפיון שאורך כחודש. בסופו העמותה מקבלת מסמך הכולל המלצות לפעולה.
ב. בהתאם לצרכים העמותה מופנית לקבל הצעות מחיר מחברות כגון: תרמת, טנדם וויז, מייקרוסופט, סיילספורס ועוד, שנותנות פתרונות טכנולוגיים ייעודיים.

בעמותות גדולות מאוד
מאתר צוות NPTech  לעיתים, צורך בתכנית אב למחשוב הארגון. לבד מניהול תרומות יש לעיתים צורך במערכת ניהול כוח אדם, ניהול  IT, בדיקת תשתיות שרתי מחשב, הנהלת חשבונות.. צוות אנפיטק מאפיין הצרכים ומלווה בתהליך הבחירה וההטמעה של התכנות.

אם כן, זו המסקנה שלי מהשיחה עם עודד שגב: לפני שבוחרים תוכנה לניהול תורמים עבור הארגון שלכם, כדאי להתייעץ עם מומחים!


קישורים רלוונטיים:
NPTech
טל פרנקפורט מספק ייעוץ וליווי בעניין סיילספורס.    Cloud for Good 
מה לעשות לפני שבוחרים תוכנה לניהול ארגון ותרומות?  מיכל בן הגיא מנתחת שלבי התהליך בבלוג שלי.

תגובה 1:

  1. תמיד תמיד כדאי להתייעץ עם מומחים! חבל חבל לאבד זמן וכסף, אם לא עושים זאת.
    תודה רבה על הפוסט !

    השבמחק