יום שלישי, 3 בינואר 2012

קמפיין התרמה באינטרנט - גיוס תומכים ותורמים

אין כמו להתחיל את השנה באחת השיטות המרעננות ביותר לגיוס כספים, תומכים ותורמים. שיטה שעדיין לא נעשה בה שימוש מספיק בארץ.  הפוסט הזה מיועד לעמותות המעוניינות להדק את הקשר שלהן עם מסה של תומכים, להניע אותם לפעולה ולגייס מהם תרומות.


גיוס כספים באינטרנט הוא לא חדש בעולם. למלוא עוצמתו נתודענו כמובן בקמפיין המבריק של ברק אובמה שגייס מליוני דולרים, השיג תהודה ציבורית בשלל פלטפורמות ברשת וכמובן, נבחר לנשיאות ארצות הברית. נכון, גם בארץ ראינו כבר קמפיינים של התרמה במיוחד של תרומות לרכישת מזון,  לפני החגים. יש ממה וממי ללמוד.


היום אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם לשני קמפיינים ישראליים של גיוס תומכים ותורמים שעניינו אותי במיוחד.
הראשון -
הקמפיין של שלי יחימוביץ'. חברת הכנסת, העומדת בראש מפלגת העבודה, פעילה כבר זמן רב ברשת החברתית ומתקשרת עם התומכים והתומכים הפוטנציאלים שלה במגוון פלטפורמות. אתר אינטרנט, אינטראקטיבי כמובן, שהוא רק הבסיס לערוץ ביו טיוב, מתחם פייסבוק ועוד. כעת שימו לב לקמפיין התרמה המקסים שלה.



שלי יחימוביץ' קוראת לתומכים בה לבחור את התחום שמעניין אותם וחשוב להם.  זה נותן לתומכים תחושה שמקשיבים להם, שהנציגה שלהם במפלגה ובכנסת תשמש שופר של התחומים שמעסיקים ואתם. ומבחינת המנהיגה  - הקמפיין  יכול לסייע לה להבין מה מעניין את אותם התומכים. ומי שתורם, גם תרומה קטנה וחד פעמית, יש לו הזכות להשפיע. התורם או התורמת יכולים להחליט אם להציג את עצמם בשמם המלא (וזה יופיע בפסיפס) או להשאר באנונימיות. כל נושא מיוצג בריבוע צבעוני והצירוף של הריבועים יותר פסיפס מרהיב ומעורר תקווה.
מה עושה את זה "נכון"? 
קלות, פשטות ומערכת משלימה, מפיגת חששות 

1. סרטון המסביר איך עושים את זה ומפיג חששות.
2. אדם להזדהות איתו - במקרה הזה - השחקן תומר שרון שמעודד את ההשתתפות ועושה אותה עממית ו"מגניבה". (אם מותר עוד להשתמש במילה הזו)
3. מהלך פשוט וקל לביצוע.

הקמפיין השני-
של עמותת לקט ישראל

לקט ישראל  תקיים במוצאי שבת אירוע התרמה - דינר חגיגי, בו היא מתעדת לגייס סכומים נכבדים. (שיהיה בהצלחה!) במקביל, היא מפעילה ולא בפעם הראשונה קמפיין התרמה ברשת. 

כאן, הקמפיין כולל סרטון המסביר את הצורך, העזרה בה התורמים יכולים לעזור, קישור לפיסבוק, מונה הסופר כמה משתתפים תרמו ואף אפשרות לתת תרומה רב פעמית. 


תודה לחנה גרטנברג על הפנית תשומת ליבי לקמפיין של שלי יחימוביץ'.

2 תגובות:

  1. פוסט מגניב (מותר עדיין להשתמש במילה זו :) על פעילות, שלדעתי, נראה אותה רווחת יותר ויותר, ככל שההמונים מגלים את כוחם כאינדבידואלים שמסוגלים להשפיע במאמץ משותף דרך המדיה החברתית.
    היום משתמשים בכח הזה בעיקר כדי למחות, ואני מקווה שבקרוב יתחילו להשתמש בו כדי לתרום ולהניע מהלכים חיוביים

    השבמחק
  2. בלקט הפרסום די דומה למה שעושה חברת givetogethere על אותו העיקרון רק העבירו אותו מהאתר לפייסבוק. מאוד אוהבת את הקמפיין של שלי במיוחד את זה שעשתה לפני הבחירות לפריימריס

    השבמחק