יום שלישי, 7 ביוני 2011

העידן הדיאלוגי בתקשורת בין עסקים וקהילה מתבסס בישראל

דיאלוג הוא הכלי החם ביותר כעת לתקשורת של ארגון עם מחזיקי העניין שלו. השבוע פורסם דרוג מעלה לאחריות תאגידית 2011 והתקיים שימוע של ארגון מעלה בנושא עדכון מדדי מדד מעלה לשנת 2012 . בשבוע הבא חברת שטראוס תחשוף את דו"ח האחריות התאגידית שלה ובמקביל תערוך מפגשי שולחנות עגולים כחלק מדיאלוג עם מחזיקי העניין שלה.

למעטים שעדיין לא שמעו על המושג, מחזיקי העניין שלכם הם אותם גופים ואנשים פרטיים שיש לארגון שלכם קשר עימם והם מושפעים ממנו או משפעים עליו. אם אתם רוצים לגלות מה חושבים מחזיקי העניין שלכם, אם חשוב לכם לזהות חוסר שביעות רצון על מנת לנהל סיכונים ואם אתם מעוניינים למקסם את ההשפעה של הארגון שלכם על הלקוחות, התורמים, העובדים וכו' חשוב שתכירו את הכלי של דיאלוג עם מחזיקי עניין.
בעבר, הכרנו סקר עמדות של עובדים, או של צר
כנים שהיה ממוקד וסגור, היום בעידן הדיאלוגי אנו מוצאים שימוש בשיח פתוח יותר, לעיתים רב ערוצי שעשוי להביא לנו מידע חדש שלא חשבנו עליו מראש.

ארגון מעלה חשף השבוע בבורסה לניירות ערך את דרוג מעלה 2011. זהו דרוג של החברות העסקיות בישראל בהקשר של תפקודם בתחומים המגוונים של האחריות התאגידית שלהם, בשנת 2010. קישור. מדדי מעלה הועלו לדיון ציבורי והשנה התקיים שימוע שהציע לציבור, לארגונים חברתיים ולאנשי מקצוע להביע דעתם על הקריטריונים החדשים שהוצגו. על התהליך של הדאלוג הזה תוכלו לקרוא בבלוג של שירלי קנטור שני.

בעוד כשבוע תחשוף חברת שטראוס
, שדורגה בדרוג מעלה במקום גבוה ביותר (אולי ה- גבוה ביותר...) את דו"ח האחריות התאגידית שלה לשנת 2010. זו לא הפעם הראשונה שהפירמה מפרסמת דו"ח אחריות תאגידית, אבל השנה נעשו מספר שינויים. ראשית הדו"ח יפורסם בפורמט דיגיטלי בלבד ושנית שטראוס מקיימת דיאלוג מתקדם עם מחזיקי העניין שלה.
הוז
מנתי על ידי מנהלת האחריות התאגידית של הפירמה דניאלה פרוסקי שיאון להשתתף בדיון השולחנות העגולים לקראת פרסום הדו"ח. השולחן העגול בו אשתתף יהיה, לא תופתעו, בנושא המעורבות בקהילה של הפירמה. התהליך יצולם וישודר בערוץ הפייסבוק של שטראוס וגם באתר החברה. אז הוא שקוף לכל וכולכם תוכלו לראות את התהליך בהתהוותו. לדעתי, הפתיחות הזו משקפת הפגנה של עוצמה ארגונית, אומץ ואמונה חזקה בדרך שלהם. זה מאוד מרשים.


אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לתהליך מעניין נוסף שהציגה חברת שטראוס בו היא מאפשרת לארגונים חברתיים לקחת חלק בשיח הבין ארגוני. מדובר בסקר בו אנו, מנהלים יו"רים, מנהלים ופעילים של ארגונים חברתיים, מתבקשים להביע דעתנו לגבי נושא האחריות התאגידית של חברות ולגבי עמדתנו בנוגע ליכולת של הארגונים להשפיע על השיח הזה. אהבתי את העובדה ששטראוס הוציאה את הסקר בשיתוף עם גוף, שאמנם הוא לא ארגון וולונטרי , אבל משמש במה מרכזית לארגוני המגזר השלישי – הזוית השלישית. (הזוית האזרחית).

כדאי לענות על 16 שאלות פשוטות ולהבין מה מנהלי אחריות תאגידית רוצים לדעת. קישור
חג שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה