יום שני, 3 במאי 2010

תעוד יוצר מציאות

פעם, הייתי גייסת משאבים של עמותה מקסימה ומרגשת שהיתה אז בראשית דרכה. העמותה קיימה פעילות חשובה ומוטיבציונית למען בני נוער. כחלק מהתהליך המדריכים העבירו שאלוני משוב לכל משתתפי הקבוצות. שאלונים רציניים וארוכים. זו נראתה לי פעולה מתקדמת עבור ארגון כה צעיר. מה הופתעתי כשראיתי בהזדמנות מסויימת ערימה ענקית של שאלונים מלאים מונחת מיותמת בארגזים. מיותר לציין כי אף אחד לא עשה בהם שימוש, אבל נאמר לי "אולי מתישהו מישהו יערוך מזה מחקר".

להעריך ולתעד
נזכרתי בכך כשביקרתי היום בבית העיריה הישן של תל אביב. בית העיר. הבניין המשופץ לעילא, ברחוב ביאליק היפהפה בתל אביב, נפתח לציבור לפני כשלושה חודשים. התערוכה המוצגת שם כעת נקראית העיר הנגלית לעין. מדובר בתעוד רחב היקף של תצלומים פרטיים של אנשים ונשים המרכיבים יחד את ההסטוריה של תל אביב. הפרוייקט הוא חלק מאירועי שנת המאה של תל אביב. המיוחד בו היא העובדה כי הפרוייקט בוצע על ידי עשרות מתנדבים ובשיתוף המרכזים הקהילתיים של העיר.


התמונות האישיות יוצרות פסיפס (לעיתים מרגש לעיתים מיגע, האמת) של אירועים, אתרים ובעיקר אוירה של עיר המתעוררת לחיים. (מרכז המולטימדיה בקומה התחתונה מאפשר טיול מסקרן והצצה מרתקת לאירועים של העיר בשבעים וחמש השנים האחרונות. באמצעות קולות, תמונות וסרטונים. מומלץ לגדולים ולקטנים).

מעניין היה לראות כי ברשימת הקרדיטים לא נמצאה ולו חברה עסקית אחת. המגזר הציבורי מחזיק את עצמו בכוחות עצמו. יפה. מה שכן נמצאה, זו רשימה מכובדת של מרכזים קהילתיים שהיו שותפים לפרוייקט. (בתמונה הג'וקים הצבעוניים למטה).

וזה המסר שלי להפעם:
אל תוותרו על התעוד. העשייה של הארגונים החברתיים (כמו גם עסקים הפעילים חברתית) יוצרת מציאות.
למרות שאנחנו לעיתים עמוסים ולא מתפנים לכך, אני מאמינה כי חשוב לתעד את הפעילות ותוצאותיה הן עבור התורמים והן למען עצמנו. בכל זאת, כל מי שפעיל חברתית יוצר בסביבתו דבר מה ומשפיע על התרבות שלנו, לעיתים בקטן ולעיתים בגדול. התעוד יישמר את העשייה הזו גם לדורות הבאים.


הצילומים- על ידי עפרה פלמר גרנות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה